CZY OSOBY ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI, W TYM NIEPEŁNOSPRAWNE, MOGĄ ‎PRZYSTĄPIĆ DO EGZAMINU MATURALNEGO, KTÓRY BĘDZIE DOSTOSOWANY DO ICH POTRZEB ORAZ ‎MOŻLIWOŚCI?

Tak. Dostosowanie warunków i/lub form egzaminu maturalnego – na podstawie ‎odpowiednich dokumentów – przysługuje zdającym:‎

  • z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera
  • słabosłyszącym
  • niesłyszącym
  • słabowidzącym
  • niewidomym
  • z afazją
  • z niepełnosprawnością ruchową spowodowaną mózgowym porażeniem dziecięcym
  • z niepełnosprawnością ruchową spowodowaną innymi przyczynami niż mózgowe porażenie dziecięce i z czasową niesprawnością rąk
  • o których mowa w art. 165 ust. 2 ustawy Prawo oświatowe (cudzoziemcom)
  • obywatelom Ukrainy, których pobyt na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest uznawany za legalny na podstawie art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa
  • z niepełnosprawnościami sprzężonymi
  • ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
  • z chorobami przewlekłymi
  • chorym lub niesprawnym czasowo
  • z niedostosowaniem społecznym lub zagrożonym niedostosowaniem społecznym
  • które znalazły się w sytuacji kryzysowej lub traumatycznej
  • które mają trudności adaptacyjne związane z wcześniejszym kształceniem za granicą
  • z zaburzeniami komunikacji językowej
  • z zaburzeniem widzenia barw.

Szczegółowe sposoby dostosowania są wymienione w komunikacie dyrektora CKE.