Ewidencja egzaminatorów

WPISANIE DO EWIDENCJI EGZAMINATORÓW
Kandydat na egzaminatora, który złożył kompletne dokumenty, ukończył z wynikiem pozytywnym stosowne szkolenie dla kandydatów na egzaminatorów oraz złożył wniosek o wpis do ewidencji egzaminatorów zostaje wpisany do ewidencji egzaminatorów. Potwierdzeniem wpisu jest decyzja o wpisie do ewidencji egzaminatorów. Decyzja wydawana jest w ciągu 30 dni od daty złożenia wniosku o wpis do ewidencji

Kandydat na egzaminatora może zostać wpisany do ewidencji egzaminatorów właściwej ze względu na jego miejsce zamieszkania.

Egzaminator ma obowiązek dbać o poprawność danych zapisanych w ewidencji egzaminatorów i informować OKE w Łodzi o zmianie danych oraz dbać o poprawność danych zapisanych w Panelu Egzaminatora (zmiany danych w Panelu Egzaminatora egzaminator dokonuje samodzielnie).

Decyzje można odbierać w siedzibie OKE:
– osoby zamieszkałe na terenie województwa łódzkiego: w Łodzi, ul. Praussa 4, w godzinach: 8:00 – 16:00 – od poniedziałku do piątku
osoby zamieszkałe na terenie województwa świętokrzyskiego: w Kielcach, ul. IX Wieków Kielc 3 w godzinach: 7.30 – 15.30 – od poniedziałku do piątku.

Przed odebraniem decyzji prosimy o kontakt telefoniczny w celu upewnienia się, czy decyzja została już wydana – nr tel. w Łodzi: 42 664-80-60 (Małgorzata Rau, nr tel. w Kielcach 41 34-21-959 (Marta Mucha-Krogulec).

W przypadku niemożności osobistego odbioru, decyzję o wpisie do ewidencji egzaminatorów może odebrać upoważniona na piśmie osoba – wzór upoważnienia.

Decyzja o wpisie do ewidencji egzaminatorów może zostać wysłana pocztą wyłącznie na pisemny wniosek egzaminatora.

Po otrzymaniu decyzji o wpisie do ewidencji egzaminatorów, egzaminator powinien zalogować się w Panelu Egzaminatora w celu sprawności poprawności zapisanych danych (nie dotyczy egzaminatorów egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie i egzaminu zawodowego, którzy logują się w SIOEPKZ). W przypadku zauważenia błędów, egzaminator powinien poprawić samodzielnie dane i powiadomić OKE w Łodzi (Małgorzata Rau 42 664-80-60).

Zgłoszenie chęci sprawdzania prac egzaminacyjnych dokonuje się poprzez Panelu Egzaminatora ( (nie dotyczy egzaminatorów egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie i egzaminu zawodowego).

SKREŚLENIE Z EWIDENCJI EGZAMINATORÓW
Zgodnie z art. 9c ust. 5 ustawy w systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r. (Dz.U. 2020 r. Nr 1327 z późn. zm.), skreślenie z ewidencji egzaminatorów następuje:

  • na wniosek egzaminatora,
  • w przypadku:
    – nieusprawiedliwionego nieuczestniczenia w okresowych szkoleniach egzaminatorów, organizowanych przez okręgowe komisje egzaminacyjne,
    – nieusprawiedliwionego nieuczestniczenia w pracach dotyczących przeprowadzania sprawdzianu i egzaminów, do których egzaminator został wyznaczony przez dyrektora okręgowej komisji egzaminacyjnej,
    – nieprzestrzegania przepisów dotyczących przeprowadzania sprawdzianu i egzaminów oraz ich oceniania
  • w razie niespełniania warunków, których mowa w art. 10 ust. 5 pkt. 2-4 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela – czyli w sytuacji gdy egzaminator nie posiada pełnej zdolności do czynności prawnych lub toczy się przeciwko niemu postępowanie karne lub dyscyplinarne lub postępowanie o ubezwłasnowolnienie lub, gdy jest karany za przestępstwo popełnione umyślnie.
  • w razie dokonania wpisu z naruszeniem prawa.

Wpis do ewidencji, odmowa wpisu oraz skreślenie z ewidencji następuje w drodze decyzji administracyjnej dyrektora okręgowej komisji egzaminacyjnej.

POSTĘPOWANIE W PRZYPADKU ZMIANY MIEJSCA ZAMIESZKANIA
Zgodnie z Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 kwietnia 2009 r. w sprawie ramowego programu szkolenia kandydatów na egzaminatorów, sposobu prowadzenia ewidencji egzaminatorów oraz trybu wpisywania i skreślania egzaminatorów z ewidencji (Dz.U. z 2013 r., poz. 468), w przypadku zmiany miejsca zamieszkania egzaminatora powodującego zmianę właściwości komisji okręgowej (tj. w przypadku egzaminatorów OKE w Łodzi zamieszkania na terenie innym niż województwo łódzkie lub świętokrzyskie) egzaminator ma obowiązek złożyć:

  • do komisji okręgowej właściwe ze względu na dotychczasowe miejsce zamieszkanie – tj. do komisji, która wpisała egzaminatora do ewidencji – wniosek o skreślenie z ewidencji egzaminatorów
  • do komisji właściwej ze względu na nowe miejsce zamieszkania – wniosek o wpis do ewidencji egzaminatorów.

Komisja właściwa ze względu na nowe miejsce zamieszkania egzaminatora zwraca się do komisji okręgowej właściwej ze względu na dotychczasowe miejsce zamieszkania egzaminatora o przekazanie wymaganych dokumentów dotyczących egzaminatora. Po uzyskaniu tych dokumentów okręgowa komisja dokonuje wpisu do ewidencji.

Więcej informacji nt. trybu wpisywania, prowadzenia ewidencji i skreślenia z ewidencji udzieli Małgorzata Rau nr tel. 42 664-80-60, sekretariat@lodz.oke.gov.pl