CZY OSOBY ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI, W TYM NIEPEŁNOSPRAWNE, MOGĄ PRZYSTĄPIĆ DO EGZAMINU ZAWODOWEGO, KTÓRY BĘDZIE DOSTOSOWANY DO ICH POTRZEB I MOŻLIWOŚCI?

Tak. Dostosowanie warunków egzaminu zawodowego – na podstawie ‎‎odpowiednich dokumentów – przysługuje osobom:‎

  1. niesłyszącym
  2. słabosłyszącym
  3. słabowidzącym
  4. z niepełnosprawnością ruchową i z czasową niesprawnością rąk
  5. z afazją
  6. z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim
  7. z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera
  8. z chorobami przewlekłymi
  9. chorym lub niesprawnym czasowo
  10. ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
  11. z niedostosowaniem społecznym lub zagrożeniem niedostosowaniem społecznym
  12. które znalazły się w sytuacji kryzysowej lub traumatycznej
  13. które mają trudności adaptacyjne związane z wcześniejszym kształceniem za granicą
  14. z zaburzeniami komunikacji językowej.

Dla ucznia, słuchacza albo absolwenta, o którym mowa w  ww. pkt. 1-14 nie przygotowuje się odrębnych arkuszy egzaminacyjnych.

Dostosowanie warunków i formy egzaminu zawodowego – na podstawie ‎‎odpowiednich dokumentów – przysługuje niewidomym.

Szczegółowe sposoby dostosowania są wymienione w komunikacie dyrektora CKE, który publikowany jest nie później niż do 20 sierpnia roku szkolnego, poprzedzającego rok szkolny, w którym jest przeprowadzany egzamin zawodowy.