CZY OSOBY ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI, W TYM NIEPEŁNOSPRAWNE, MOGĄ ‎PRZYSTĄPIĆ DO EGZAMINU MATURALNEGO, KTÓRY BĘDZIE DOSTOSOWANY DO ICH POTRZEB ORAZ ‎MOŻLIWOŚCI?

Tak. Dostosowanie warunków i/lub form egzaminu maturalnego – na podstawie ‎odpowiednich dokumentów – przysługuje osobom:‎

  1. z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera
  2. słabosłyszącym
  3. niesłyszącym
  4. słabowidzącym
  5. niewidomym
  6. z afazją
  7. z niepełnosprawnością ruchową spowodowaną mózgowym porażeniem dziecięcym
  8. z niepełnosprawnością ruchową spowodowaną innymi przyczynami niż mózgowe porażenie dziecięce i z czasową niesprawnością rąk
  9. o których mowa w art. 165 ust. 2 ustawy Prawo oświatowe (cudzoziemcom)
  10. obywatelom Ukrainy, których pobyt na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest uznawany za legalny na podstawie art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa
  11. z niepełnosprawnościami sprzężonymi
  12. ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
  13. z chorobami przewlekłymi
  14. chorym lub niesprawnym czasowo
  15. z niedostosowaniem społecznym lub zagrożonym niedostosowaniem społecznym
  16. które znalazły się w sytuacji kryzysowej lub traumatycznej
  17. które mają trudności adaptacyjne związane z wcześniejszym kształceniem za granicą
  18. z zaburzeniami komunikacji językowej
  19. z zaburzeniem widzenia barw.

Szczegółowe sposoby dostosowania są wymienione w komunikacie dyrektora CKE.‎